ECP

compilatie klantcase EPC2

Op welke manier kan EDG de jaarlijkse Codeweek onder de aandacht krijgen bij scholen?

 

Aanpak

ECP is een platform voor de informatiesamenleving. Het doel van ECP is het gebruik van ICT in de Nederlandse samenleving te versterken. ECP zet zich onder andere in om de digitale vaardigheden van de beroepsbevolking te verbeteren. Het onderwijs en haar doelgroepen zijn hiervoor een belangrijke doelgroep. ECP organiseert jaarlijks de Codeweek. Deze week vraagt landelijk om aandacht voor programmeren. Het laat door verschillende activiteiten kinderen kennismaken met programmeren.

EDG heeft een crossmediale campagne ingericht om zowel scholen in het basisonderwijs als het voortgezet onderwijs te informeren over de activiteiten rondom de Codeweek. Daarnaast hebben wij een partnerpropositie ontwikkeld voor organisaties die de Codeweek steunen. De partners, zoals Ziggo, Bol.com en Randstad, hebben de mogelijkheid gekregen om met hun eigen aanbod deel te nemen aan een special binnen het PrimaOnderwijs magazine. Deze samenwerking heeft geleid tot een speciaal katern vol relevante informatie en inspiratie voor het onderwijs.

Resultaat

De door ons ingerichte crossmediale campagne heeft een groot bereik gecreƫerd binnen het onderwijs. Ook zijn er veel enthousiaste reacties vanuit zowel de onderwijsprofessionals als de trotse partners gekomen.