Squla

compilatie klantcase Squla2

Hoe kan EDG helpen het product Squla via de basisschool bij ouders onder de aandacht te brengen en zo veel mogelijk leden te werven?

 

Aanpak

Squla is een online oefenprogramma, waarmee leerlingen thuis spelenderwijs alle schoolvakken kunnen oefenen. Leren en spelen gaan hand in hand. Met leerzame quizzen, instructiefilmpjes en oefengames worden leerlingen spelend beter in alle vakken. Het bevat de grootste verzameling vragen over de lesstof van Nederland, met heldere uitleg.

Sinds 2010 verzorgt EDG de jaarlijkse Back 2 School-mailing in opdracht van Squla. Het is voor de klant de grootste actie richting het onderwijs. Elke basisschool ontvangt bij de start van het schooljaar een pakket met een gadget voor de leerkracht en informatie voor de ouders. De leerkrachten delen de informatie uit aan de ouders. De campagne wordt ondersteund door e-mailcampagnes en het verschijnt in het PrimaOnderwijs magazine. Wij denken proactief mee om de campagne elk jaar te optimaliseren en verzorgen dit project van A tot Z.

Resultaat

Het is inmiddels een bewezen concept: de campagne bereikt elk jaar 7.400 basisscholen. Dit betekent dat de ouders van een kleine twee miljoen leerlingen bereikt worden. Het aantal Squla-leden stijgt aanzienlijk nadat de campagne is ingezet.

EDG is een echte specialist op de Nederlandse educatieve markt die met de persoonlijke aanpak Squla ondersteunt en helpt met campagnes gericht op scholen. Dit heeft ons de afgelopen jaren geholpen om onze groeidoelstellingen te verwezenlijken.
Tijntje Louwers, Chief Commercial Officer – Squla