Squla

Teacher_illustration-1

Thuis leren met Squla, intensieve campagne via de basisschool naar ouders

 

Aanpak

Squla is een online oefenprogramma waarmee leerlingen thuis spelenderwijs alle schoolvakken kunnen oefenen. Leren en spelen gaan hand in hand. Met leerzame quizzen, instructiefilmpjes en oefengames worden leerlingen spelend beter in alle vakken. Het bevat de grootste verzameling vragen over de lesstof van Nederland, met heldere uitleg.

Sinds 2010 verzorgt EDG Media de jaarlijkse back 2 school-mailing in opdracht van Squla. Het is voor Squla de grootste actie richting het onderwijs. Elke basisschool ontvangt bij de start van het schooljaar een pakket met een gadget voor de leerkracht en informatie voor de ouders. De leerkrachten delen de informatie uit aan de ouders. EDG Media verzorgt het volledige trajact.

Resultaat

Het is inmiddels een bewezen concept: de campagne bereikt elk jaar 7.400 basisscholen. Dit betekent dat de ouders van een kleine twee miljoen leerlingen bereikt worden. Het aantal Squla-leden stijgt aanzienlijk nadat de campagne is ingezet.

‘EDG Media is een echte specialist op de Nederlandse educatieve markt die met de persoonlijke aanpak Squla ondersteunt en helpt met campagnes gericht op scholen. Dit heeft ons de afgelopen jaren geholpen om onze groeidoelstellingen te verwezenlijken.’
Tijntje Louwers, Chief Commercial Officer – Squla