UNICEF Nederland

compilatie klantcase Unicef2

Op welke manier kan EDG het thema ‘Vluchtelingenproblematiek’ in de klas krijgen voor leerlingen tussen de 10-12 jaar?

 

Aanpak

United Nations Children’s Fund (Unicef) is een organisatie binnen de Verenigde Naties die zich inzet voor het welzijn van kinderen, onder andere via het Verdrag inzake de Rechten van het Kind. Unicef is dus dé organisatie die ervoor zorgt dat kinderen in de hele wereld een goede kindertijd kunnen hebben. De vluchtelingenproblematiek, en dan met name het gevolg voor kinderen, is een zeer belangrijk thema en vormde de aanleiding om lesmateriaal te ontwikkelen.

Unicef heeft de content aangeleverd en wij hebben gezorgd voor de vertaalslag richting het onderwijs: een mooie combinatie. Wij hebben inmiddels drie interactieve digilessen gelanceerd. Wij ontwikkelen niet alleen deze lessen, maar we promoten deze ook. Ons doel is dat de digiles door zoveel mogelijk scholen wordt ingezet. Hiervoor hebben wij een campagne opgericht. Deze campagne is via e-mailmarketing verspreid en in het PrimaOnderwijs magazine geplaatst.

Resultaat

Rond dit thema zijn inmiddels al drie digilessen door ons gelanceerd voor Unicef. De eerste digiles heeft circa 11.500 kinderen bereikt.

Samen met EDG Media ontwikkelden we digilessen over kinderrechten, noodhulp en kinderen op de vlucht. De samenwerking verliep soepel, snel én professioneel. Het resultaat? Drie prachtige digilessen, perfect afgestemd op de doelgroep!

Jacqueline Baljeu, Marketingspecialist Jeugd – Unicef Nederland