VPRO

compilatie klantcase VPRO2

Op welke manier kan EDG de nieuwe serie ‘Vrolijke Kerst’ (VPRO) in de klas brengen?

Aanpak

Vrolijke Kerst is in 2014 door de VPRO uitgezonden: een dagelijkse serie waarin een aantal maatschappelijke thema’s worden behandeld. Om de serie in de klas te krijgen, hebben wij een lespakket ontwikkeld inclusief een feestelijke krasadvent poster. Elke dag mogen de kinderen een vakje open krassen. In dat vakje staat een opdracht die ze mogen uitvoeren. Het lespakket is ontwikkeld voor kinderen uit groep 5 en 6. Wij hebben hiervoor ook de communicatiecampagne verzorgd waarbij scholen werden uitgenodigd het lesmateriaal te bestellen. Vervolgens werden de bestellingen door ons uitgeleverd.

Resultaat

Er zijn 2.000 lespakketten besteld. Voor elke klas is er 1 lespakket besteld, dus in totaal hebben 2.000 klassen dit lespakket gehad. Ongeveer 50.000 leerlingen hebben gewerkt met dit lespakket.