Wijzer in geldzaken

Geld2

Hoe kan EDG Media leerlingen betrekken bij  de Week van het geld’?

 

Aanpak

Wijzer in geldzaken organiseert jaarlijks de Week van het geld. Het doel van deze themaweek is om leerlingen in het basisonderwijs te leren omgaan met geld. Hiervoor heeft Wijzer in geldzaken lesmateriaal ontwikkeld gekoppeld aan verschillende financiële thema’s. Hiervoor zijn blocnotes, gadgets, een klassenposter en een krant beschikbaar. EDG Media heeft voor dit project een bestelsite gemaakt, de fulfilment verzorgd en de afhandeling van bestellingen gedaan. Via een grootschalige crossmediale campagne is het lespakket aangeboden in het basisonderwijs.

Resultaat

De lespakketten zijn door meer dan 25.000 groepen besteld, dat zijn meer dan 600.000 leerlingen.

 

‘EDG Media onderscheidt zich door de actuele onderwijsdatabase, de klantgerichtheid en creativiteit om ons lesmateriaal onder de aandacht te brengen.’ Heike Pelikan, Wijzer in geldzaken (Ministerie van Financiën – Directie Financiële Markten)