Nieuwe directie van EDG Media: samen een toegevoegde waarde

Bijna een jaar geleden vormden Pauline de Pater (38) en Jan-Jaap Boekel (46) de nieuwe directie van EDG Media. Nieuw als directie maar zeker niet nieuw bij EDG Media. Pauline viert aanstaande maart haar tienjarige jubileum. Daar heeft Jan-Jaap er al twee van opzitten (plus drie jaar).

Kijken de twee ‘oudgedienden’ nu anders tegen het bedrijf aan dan toen ze jaren geleden begonnen bij EDG Media?

Pauline: ‘Niet anders maar wel op een andere manier. Je leert als directie het bedrijf door en door kennen. We hebben de mogelijkheid om samen te bepalen welke kant we op willen. Dat is een enorme vrijheid! Al willen we niet eens veel veranderen. We zijn nog steeds het mediabedrijf van het onderwijs met een hoop trouwe klanten. Dat is onze basis en dat koesteren we.’
Jan-Jaap: ‘Wat we doen, doen we goed. Daar willen we nog sterker in worden. EDG Media ontwikkelt zich vooral op drie vlakken: E-commerce, het ‘handel drijven’ met het onderwijs, educatieve communicatie, waarbij we lesmaterialen maken voor onze klanten, en het Onderwijs Service Centrum, waarbij we partijen ontlasten bij alles wat komt kijken bij het runnen van een webshop. Zo kan de klant zich focussen op zijn product en zorgen wij voor zaken als opslag, levering, financiële afhandeling en promotie.’

Hoe werkt dat in de praktijk, twee collega’s, nu directeuren?

Jan-Jaap: ‘Heel goed. We hebben ieder een eigen specialisme en kunnen de taken daardoor onderverdelen. De focus van Pauline ligt op mediaproducties, educatieve communicatie en HR, mijn focus ligt op het Onderwijs Service Centrum, E-commerce en financiën.’
Pauline: ‘We ‘tandem-en’ vaak. Dat deden we voorheen als accountmanagers ook. Juist door die combinatie van expertises kunnen wij klanten het beste bedienen.’
Jan-Jaap: ‘We versterken elkaar en vormen samen een toegevoegde waarde. Dat werkt ook heel leuk.’

 Waar kijken jullie qua projecten het meest naar uit?

Allebei: ‘Nu, de start van het nieuwe schooljaar!’
Pauline: ‘En de Nationale Onderwijstentoonstelling, de NOT, die in januari 2019 plaatsvindt. Dat is de grootste onderwijsbeurs van Nederland en wij zijn daar mediapartner van.’
Jan-Jaap: ‘We hebben net de verbouwing van ons pand in Utrecht afgerond en onze corporate website vernieuwd. We staan op het punt om de vernieuwde webshop Educatheek.nl te lanceren. Onze stafdiensten zijn geflexibiliseerd en we zijn overgegaan op nieuwe online systemen. We zijn het nieuwe schooljaar dus fris gestart. Letterlijk en figuurlijk. En er staat nog veel meer op de rit.’

 

Gerelateerde blogs

Goedemorgen, goedemorgen!

Een ochtend bij EDG Media. Clichés, koffie en karton? Marleen, onze Office Manager, vertelt...

Een ochtend bij EDG Media. Clichés, koffi...