Groei betekent groei in expertise

Voor sommige opdrachtgevers werken wij al heel wat jaren. Jaren waarin de ontwikkeling van communicatie en marketing niet heeft stilgestaan. Die wereld lijkt sneller te gaan dan de mode. In een aantal jaren werd de traditionele marketingmix slechts een ster in een heelal aan marketingtools.

Opdrachtgevers willen met alle tools van tegenwoordig zo persoonlijk en relevant mogelijk zijn, en dat begrijpen wij bij EDG Media. We willen meer dan alleen zenden, juist kijken naar gedrag en luisteren naar behoeftes van het onderwijs.

Expertise in e-mailmarketing

Voor vele opdrachtgevers verzorgen wij e-mailcampagnes richting het onderwijs. Vaak bestaan deze opdrachten uit kleinere campagnes waarin we voor herhaalmailingen het gedrag observeren om zo veel mogelijk te converteren en vooral niet onnodig te zenden.

Echter heeft EDG Media ook een scala aan vaste opdrachtgevers. Mede door deze partijen hebben wij de kans gekregen de wereld van e-mailmarketing bij te benen en voor ons te gaan winnen. Omdat deze samenwerkingen voor langere tijd zijn kan EDG Media een uitgebreid e-mailmarketingplan uitdenken en uittesten. Dat betekent voor EDG Media een uitdaging, maar ook groei… in expertise.

Expertise en de ontwikkeling hiervan staan in ons vak dan ook hoog in het vaandel. Niet voor niets krijgen collega’s met verschillende disciplines bij EDG Media geregeld ‘in house’ trainingen van marketingspecialisten. Met deze trainingen blijft EDG Media up-to-date.

Data is het nieuwe goud

EDG Media heeft alles in huis om campagnes richting het onderwijs tot een groot succes te brengen: kennis van de markt door jaren ervaring maar ook resultaten van campagnes uit voorgaande jaren. Dit betekent een doos vol harde data. Iedereen weet dat data tegenwoordig heel kostbaar is. Met deze data leert EDG Media het online gedrag van het onderwijs kennen en kan hierop inspelen.

De klantreis

Onze missie is altijd geweest ‘met relevante informatie het onderwijs bereiken, afgestemd op functie en taak’. Belangrijk hierbij is het onderzoek naar welke stappen de doelgroep doorloopt voor de daadwerkelijke conversie. Als we dat in kaart brengen kunnen we inspelen op behoeftes én eventuele ‘pijnen’ verlichten. Waar loopt de doelgroep tegenaan, begrijpen ze de campagne en is het gebruiksvriendelijk? Het voorwerk is niet zo’n makkelijke reis die je in één zin kunt beschrijven. Het brengt je langs allerlei (technische) obstakels. Een testpanel van leraren, een Excelsheet met 2 miljoen records en een campagneflow met wel 70 splitsingen.

Een attentie ter attentie

Ook verkennen wij de mogelijkheden van marketing automation. Omdat we veel gedrag kunnen meten van de doelgroep kunnen we zeer gericht informatie toesturen. Zo kan de doelgroep bijvoorbeeld aangeven welke voorkeuren en interessegebieden ze hebben. Door te automatiseren kunnen we sommige processen versimpelen en vooral veel informatie inwinnen. Kortom, onze marketeers zwemmen in customer journeys, data en trends om e-mailcampagnes tot een succes te brengen.

Benieuwd wat ons team voor jou kan betekenen?  of kom gezellig op de koffie.

Gerelateerde blogs

Se-what???

Ik kan het me bijna niet meer herinneren, de eerste keer dat ik actief aan de slag moest met SEO en SEA. Onze marketeer wist er alles van, maar...

Ik kan het me bijna niet meer...

EDG Media maakt gebruik van cookies.
» Privacy- en cookiebeleid
OK Toestaan Weigeren privacy

2020-03-11 01:47:18 - Notice [8]: Undefined index: cookie_policy in /home/edg/domains/edg.nl/_cache/compiled/nl^a12a34091c1953362f0e2fd5148943b9fd666d06_0.file.index.tpl.php.cache.php on line 284