Een fullservice aanpak
Bij EDG denken we in slimme, strategische communicatie. Het accountteam – Jan-Jaap, Pauline, Mark en Budi – vormt het eerste aanspreekpunt. “Een samenwerking start bijvoorbeeld met een telefoontje, een mail of een ontmoeting op een beurs”, vertelt Mark. “We verkennen samen het doel en hoe we daar het beste op kunnen aansluiten.”
“Het gaat om het achterliggende doel: voorlichten, informeren, werven of zichtbaar zijn”, zegt Budi. “Soms denkt een opdrachtgever alleen aan een advertentie, maar dat is slechts een middel.” Het onderwijs vraagt om een doordachte, crossmediale aanpak, niet of-of, maar en-en. Door verschillende communicatiemiddelen slim te combineren, kun je de boodschap op verschillende momenten bij de doelgroep onder de aandacht brengen.”
EDG denkt mee in alle fasen. “Van inhoud en tone of voice tot vormgeving en verzendmoment. En we geven eerlijk advies”, zegt Budi. “Zo raadden we een klant af om scholen filmpjes via YouTube te laten uploaden voor een wedstrijd. Vanwege AVG en gevoeligheden binnen het onderwijs stelden we een beter alternatief voor. Die zorgvuldigheid van onze kant wordt door opdrachtgevers gewaardeerd.” Ook richting scholen is EDG zorgvuldig, voegt Budi toe: “We houden bijvoorbeeld rekening met informatiedruk. We plannen de verzending zo in dat, de boodschap goed aankomt.”
Samenwerking in de hele keten
“Het succes van een campagne zit niet alleen bij het accountteam”, vervolgt Mark. “Collega’s van online marketing, redactie, vormgeving, projectmanagement, e-commerce, databeheer, operations, finance en het magazijn denken actief mee. Samen bewaken we kwaliteit en deadlines.”
Een duurzame relatie
Wie samenwerkt met EDG, haalt een partner in huis die strategisch meedenkt en uitvoert op elk niveau. “We zijn een verlengstuk van je team”, besluit Pauline. “We stellen de juiste vragen en zijn eerlijk als we denken dat iets anders of beter kan.”
Jan-Jaap: “We willen begrijpen wat iemand echt wil bereiken. Die combinatie van inhoudelijke kennis, ervaring en betrokkenheid zie je terug in alles wat we maken: van (e-)mailings tot campagnes en van lesmateriaal tot distributie. Zo zorgen we dat onze opdrachtgevers zichtbaar zijn in het onderwijs en waarde toevoegen.”
Nieuwsgierig geworden naar meer?
In het EDG Magazine ontdek je alles over EDG, de werkwijze en waar wij je mee kunnen helpen. Wil je graag een magazine ontvangen? Neem contact met ons op.