Nationaal Comité 4 en 5 mei

EDG Media verzorgt de communicatie, het besteltraject en de levering van het 4 en 5 mei Denkboek.

Het 4 en 5 mei Denkboek is een initiatief van het Nationaal Comité 4 en 5 mei en daagt leerlingen uit om na te denken over de Tweede Wereldoorlog, herdenken en vieren, vrijheid en democratie. Het 4 en 5 mei Denkboek is bestemd voor alle kinderen in groep 7 van het primair onderwijs.

Crossmediale campagne

De campagne van het 4 en 5 mei Denkboek bevat elk jaar fysieke mailingen, e-mailingen en een bestelwebsite om de Denkboeken in het klaslokaal te krijgen. Daarbij maken we gebruik van ons PrimaOnderwijs-platform en social media om de doelgroep te bereiken. Ook de uitlevering en afhandeling van het 4 en 5 mei Denkboek verzorgt EDG Media. Denk hierbij aan logistieke en financiële afhandeling. Tot slot verspreiden we elk jaar een online enquête om het 4 en 5 mei Denkboek te verbeteren.


Denkboek in 2018 uitverkocht

Dat herdenken van alle oorlogsslachtoffers op 4 mei en het vieren van onze vrijheid op 5 mei heel belangrijk is voor scholen, blijkt uit het recordaantal van 220.000 Denkboeken dat in 2018 is besteld en geleverd. Daarmee was het gratis 4 en 5 mei Denkboek ook dit jaar weer ‘uitverkocht’.

Langdurige samenwerking

De samenwerking tussen het Nationaal Comité 4 en 5 mei en EDG Media gaat al ver terug. Al ruim 19 jaar is EDG Media partner voor de distributie en promotie van het Denkboek, dat voorheen bekend was als het Nationaal Aandenken. Het Comité bereikt via EDG Media en ons platform PrimaOnderwijs direct de scholen. 'EDG Media is dé partner bij de benadering van het Nederlandse onderwijs', vatte Sarah Feirabend van het Nationaal Comité 4 en 5 mei samen toen we haar interviewden over deze langdurige en succesvolle samenwerking. Het hele interview lees je in ons E-zine.