VodafoneZiggo

Het lesprogramma Online Masters is in opdracht van VodafoneZiggo met medewerking van Mediawijzer.net en ECP/veiliginternetten.nl ontwikkeld door EDG Media en Vuurrood.

Tijdens de Week van de Mediawijsheid is het lesprogramma Online Masters voor groep 7 en 8 van de basisschool en de eerste twee klassen van het voortgezet onderwijs gelanceerd. In de digilessen gaan jongeren met elkaar, de docent en hun ouders in gesprek over de digitale wereld en over veilig, vaardig en bewust online zijn.

Digilessen Online Masters

In het lesprogramma nemen verschillende 'Masters' uit het vak de leerlingen mee in hun wereld en gaan ze met de aangeboden skills aan de slag om zo ieders talent te ontdekken, te ontwikkelen en te versterken. Aan de hand van animatie en diverse interactieve werkvormen leren de jongeren hoe ze bewust online kunnen zijn.

Het lesprogramma bestaat uit 4 modules:

Het lesprogramma is het hele jaar in te zetten en wordt regelmatig uitgebreid met aanvullende modules. Denk aan een module over privacy en persoonsgegevens die is gelanceerd rondom de invoering van de nieuwe privacywetgeving. Na het doorlopen van het programma krijgen de leerlingen een certificaat waarop staat met welke vaardigheden zij hebben kennisgemaakt.

Strategie en uitvoering

Samen met Vuurrood hebben we de strategie en het concept voor het lesprogramma bedacht en uitgevoerd. De redactionele uitwerking is gedaan door Firma Fluks. Wij verzorgen de communicatiecampagne, waardoor inmiddels al 1.275 scholen zich voor het lesprogramma hebben aangemeld. Uit de samenwerking kwam eerder ook het programma Safe en social.