E-mailadressen onderwijs

Een belangrijk onderdeel van een effectieve campagne richting het onderwijs is de inzet van e-mailmarketing. Met de hulp van EDG Media bereik je met dedicated e-mailings de juiste doelgroepen in het onderwijs. Wij beschikken al 26 jaar over een rijke database met onderwijsadressen.

Voorbeelden emailcampagnes onderwijs

E-mailadressen onderwijs

EDG Media werkt al 26 jaar met een rijke database met onderwijsadressen. Deze onderwijsadressen zijn in nauwe samenwerking met scholen verkregen. Alle campagnes bevatten relevante informatie afgestemd op functie en taak van de ontvanger.

EDG heeft de hele schoolorganisatie in kaart. Naast naam en functie is het ook mogelijk om regionale selecties te maken. Is er een evenement in een stad en wil je alleen de nabije scholen benaderen? Dan kunnen wij dit aan de hand van postcodes selecteren. Is jouw campagne speciaal voor wiskundeleraren? Dan selecteert EDG Media alleen docenten wiskunde. Voor elke campagne maakt EDG Media een nieuwe selectie zodat de verstuurde content echt relevant en passend is voor de lezer.

EDG verwerkt op dagelijkse basis mutaties. Zo probeert EDG Media de kwaliteit van onze onderwijsadressen te bewaken. 

Dedicated e-mailings

Elke onderwijscampagne heeft een ander doel, een ander verhaal en een andere uitstraling. Daarom wordt elke emailcampagne richting het onderwijs op maat gemaakt. Jouw vormgeving, jouw content en jouw belofte aan het onderwijs wordt vertaald naar een dedicated e-mailing. Onze experts geven advies hoe jouw emailcampagne zo goed mogelijk kan responderen. We kennen het onderwijs en weten wat wél en juist niet werkt.

Er zijn verschillende soorten onderwijscampagnes waar EDG Media in gespecialiseerd is. Vaak is e-mailmarketing een onderdeel van een brede campagne, waarbij alle communicatiemiddelen van EDG Media kunnen worden ingezet: PrimaOnderwijs magazine en website, een bestel/campagnewebsite, fysieke mailingen en social media. Een campagne alleen bestaande uit e-mailmarketing is ook mogelijk.

 
Voorbeelden emailcampagnes Onderwijs

Werven – Young Impact

 EDG Media heeft een digitaal lesprogramma ontwikkeld voor Young Impact. De lessen inspireren jongeren om door middel van een challenge in actie te komen. Daarnaast werft EDG Media voor dit programma scholen om mee te doen. Gedurende het jaar worden er diverse e-mailcampagnes ingezet. In de campagnes worden scholen geënthousiasmeerd om mee te doen aan het scholenprogramma. Het inschrijven voor het programma gebeurt op de website van Young Impact zelf.

Bekijk hier de volledige case >

Aanmelden – VodafoneZiggo

In het lesprogramma ‘Online Masters’ nemen verschillende masters uit het vak leerlingen mee in hun wereld en gaan ze met de aangeboden 21ste eeuwse skills aan de slag om zo ieders talent te ontdekken, te ontwikkelen en te versterken. Aan de hand van video’s, animaties en diverse interactieve werkvormen leren de jongeren bijvoorbeeld over vloggen, robotica, VR, programmeren en ontwerpen. Naast de ontwikkeling van dit online lesprogramma verzorgt EDG Media ook de campagne aan de hand van e-mailmarketing. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen nieuwe scholen die zich kunnen aanmelden voor het gratis lesprogramma en reeds aangemelde scholen die updates ontvangen over nieuw materiaal. De nieuwe scholen worden via een link naar een aanmeldsite geleid, die is ontwikkeld en wordt onderhouden door EDG Media.

Bekijk hier de volledige case >

Informeren/voorlichten – Studiekeuze123

Samen met het hoger onderwijs verzamelt Studiekeuze123 informatie over alle erkende opleidingen aan hogescholen en universiteiten in Nederland. Scholen kunnen via een bestelwebsite (ontworpen en onderhouden door EDG Media) informatiemateriaal bestellen dat jongeren helpt bij het maken van hun studiekeuze. De bestelpagina wordt door emailcampagnes en e-zines onder de aandacht gebracht.

Bekijk hier de volledige case >

Bestellen van gratis producten – Nationaal Comité 4 en 5 mei

EDG Media verzorgt elk jaar het besteltraject, de levering én de communicatie van het 4 en 5 mei Denkboek. Zo zijn er dit jaar 220.000 exemplaren naar scholen uitgereden. Het 4 en 5 mei Denkboek is kosteloos te bestellen. De campagnes worden gesplitst op nieuwe scholen en scholen die de Denkboeken in voorgaande jaren al hebben besteld.

Via e-mailcampagnes communiceren we ook het nationale uitpakmoment, updates over de levering en doen we een afsluitende enquête. De Denkboeken wordt verspreid in Nederland maar ook op de Nederlandse Antillen.

Bekijk hier de volledige case >

Verkopen – Educatheek

EDG Media heeft een eigen webshop Educatheek. Hier verkopen wij diverse leermaterialen aan het onderwijs. Educatheek biedt voor andere uitgevers/leveranciers de mogelijkheid om hun assortiment via onze webshop te verkopen. Educatheek voert actieve e-mailcampagnes voor de webshop maar ook op maat voor partners. Dit gebeurt in segmenten, thema’s en op niveau.

Lees meer >

EDG Media maakt gebruik van cookies.
» Privacy- en cookiebeleid
OK Toestaan Weigeren Lees voor meer informatie onze privacyverklaring privacy Cookie instellingen